Existuje celá řada různých zákoutí a koutů, kterým je třeba se vyhnout, hlavně pak slepým uličkám, když tvoříte webové stránky. Nejedná se o nic strašného, spíše o chyby, které se často vyskytují a mají naprosto jednoduché řešení, které zvládnete i jako naprostý neprofesionál a začínající majitel internetových stránek. SEO optimalizace je potom určena pro další práci na internetových stránkách a může zásadně pomoci s dalším směřováním webových stránek, ale také zejména s tím, že budete schopni učinit naprosto úžasné pokroky.
- Hloubka stránky je častokrát podceňovaná právě kvůli tomu dojmu, že čím rozlehlejší a rozsáhlejší a komplexnější webová stránka, tím lepší. Ovšem opak je pravdou. Čím je obsah více nahuštěn do několika málo úrovní, tím lépe. Mělkost webové stránky je přesně ta vlastnost, kterou chcete vidět vy, uživatel návštěvník a zároveň internetový vyhledávač. Pokud tedy máte rozvětvenou webovku, je na čase ji trošku pročesat.
- Volba klíčových slov je častokrát velice kritická a určuje počáteční úspěch. Měli byste mít za sebou alespoň základní výzkum a přehled vyhledávaných klíčových slov ve vašem výklenku, abyste se tak vyhnuli menšímu zklamání při malé návštěvnosti. Určitě se vyplatí kombinovat hodně frekventovaná ? a málo frekventovaná specifická klíčová slova pro maximální pokrytí.
- Obsah na stránce by měl pěkně napsaný, bez gramatických chyb a ideálně s nějakou přidanou hodnotou. Neměl by obsahovat vulgarity, rasistické či jiné poznámky, no zkrátka žádný obsah by neměl být protizákonný ani proti dobrým mravům. Pokud takový obsah máte, počítejte s menší „diskriminací“ internetovými vyhledávači.
Existuje celá řada dalších věcí, které bychom měli pokrýt, ovšem to bychom mohli rovnou vydat knihu – ne, že jich je zrovna málo. Pokud byste se chtěli dozvědět více o tom, co všechno je třeba „pokrýt“, zeptejte se vašeho SEO odborníka či někoho, kdo se v SEO vyzná, aby vám dal jasné a stručné odpovědi.