Téměř každá rodina má auto, a skoro každý, kdo měl osmnáct let, má řidičský průkaz. Abyste získali řidičské oprávnění, musíte složit zkoušky, které se skládají z jízd, kdy jezdíte po městě s komisařem a ten ohodnotí vaše znalosti přímo v silničním provozu, a také musíte složit teoretický test ze znalostí dopravních značek a dopravních předpisů.
Získat řidičské oprávnění může být pro někoho problém, ale pokud věnujete otázkám v testu dostatečnou přípravu a při jízdě nezazmatkujete, je pravděpodobné, že řidičský průkaz získáte.
Co už ale málokdo z držitelů řidičského průkazu umí a ví, jsou technické otázky ohledně auta, které si koupí. Všichni víme, že auto má motor a je třeba do něj načerpat benzín nebo naftu. Víme, kde se dolévá voda do ostřikovačů, ale málokdo už umí dolévat do auta olej.
Dnešní auta, to je už něco jako počítač. Elektronika ovládá a kontroluje téměř vše, a když řídíme, tak ani nemusíme šlapat na plyn a můžeme zapnout tempomat a auto jede samo. Je kroutíme volantem. Autu, které umí samo zaparkovat už se dnes nediví snad nikdo.
A tak když nám elektronika zahlásí nějakou chybu, nekoukáme se do manuálu, ale jedem do nejbližšího servisu. Tam připojí auto na diagnostiku čili zapojí ho na počítač a elektronické systémy zahlásí, že je třeba vyměnit součástku 03g129713h Woocar na sacím potrubí. A servisní dělník součástku vymění, v podstatě, aniž by zkoumal nějak blíž, co se vlastně součástce stalo.
Řízení auta čím dál víc necháváme na elektronických systémech zabudovaných v autě. Ještě nejsme zvyklí na pocit, kdy si sedneme do auta, nastartujeme, a to bude tak vše, pak již vše bude dělat automat. Bude hlídat, aby se auto drželo v daném jízdním pruhu, bude dodržovat předepsanou rychlost, bude umět zastavit na křižovatce na červenou. Ale pro ty, kteří jezdí autem rádi, to ztratí veškeré kouzlo a možná začnou jezdit autobusem.