V laser game nejvíce záleží na tom, o jaký typ hry se jedná. Taková základna bývá ale často součástí her dvou týmů, které dobývají cizí území. Bývá nejčastěji připevněna k nějaké překážce, jako je například zeď a k tomu je ještě opatřena senzory. Rozměry všech základen mohou být různé. Vždy záleží na tom, jak moc náročná hra je. Senzor je přizpůsobený potřebám hry a po každém zásahu může měnit barvu, či blikat. Zpravidla počítá skóre a po zásahu jej soupeři navyšuje. Senzory se nejčastěji přizpůsobují hernímu módu a při zásahu vydávají zvukové efekty, které se do jednotlivého typu hry hodí.
Nejčastěji se základna využívá ve třech základních herních typech, mezi které patří Zombie, Modus Delta Tag či Ha o základnu.
Cílem hry Zombie je hráče motivovat k zásahu na základnu ve chvíli, kdy se rozsvítí. Za každý zásah získává dotyčný ochranný štít.
U Modus Delta tag základna svítí, ale postupně pohasíná a ke konci krátkého cyklu se rozsvítí sytě červenou barvou. Jestliže v tuto chvíli hráč zasáhne, získá bonusový efekt, kterým jsou nepřerušované střelby, kterým se také říká rapid fire.
Hra Games Base (Hra o základnu) je určena pro dva týmy, kde každý z nich má svou vlastní základnu. Cílem hry je zasáhnout základnu, čímž hra končí. Po zásahu základny se rozsvítí stejnou barvou, jakou je označen příslušný tým.
Slyšeli už jste někdy o herním doplňku s názvem V září reflektoru ? Tento doplněk má hru zatraktivnit. Nepřináší žádné výhody, bonusy nebo trestné body. Světla mohou být různobarevná s možností nastavení jasu a plochy osvitu. Světelné zdroje jsou koncové výstupní body programového módu, jehož styl odpovídá typu herní arény. Jiná světla by se hodila do prostřední kosmické lodi a jiná zase do jeskynního labyrintu apod.