Německý soud nakonec rozhodl tak, že (od druhé poloviny ledna 2018) museli tvůrci Facebooku provést změny ohledně zpracování osobních údajů. Pokud by se pak vyskytl v této souvislosti nějaký závažný nedostatek, provozovatel Facebooku by musel zaplatit za každý z nich tučnou pokutu ve výši více než 6 milionů korun (250 tisíc eur).
Facebook musí upřesnit podmínky ohledně osobních údajů
Počátek roku 2018 je ve znamení výrazných změn na poli práv zákazníků vůči poskytovatelům produktů a služeb, úřady se soustřeďují na manipulaci s osobními údaji, které řada společností využívá např. k upřesnění reklamní propagace. Facebook nebyl výjimkou a po šetření sdružení VZBV vyšlo najevo, že je nutné upravit nastavení profilu při registraci. Zákazník potvrzuje totiž svůj souhlas s něčím, co není dostatečně přesně definováno, resp. jak bude s jeho osobními údaji nakládáno. Jde v podstatě o dvě věci: Za prvé se to týká GPS lokátoru, který monitoruje polohu zákazníka v průběhu komunikace s dalšími lidmi v mobilní aplikaci. A za druhé měl soud výhrady k výsledkům webových vyhledávačů, jejichž vyhodnocení na předních pozicích nabízí velmi snadný průnik do osobních dat všech facebookových účtů.
V Německu využívá Facebook zhruba třetina jeho obyvatel
Facebook již doznal jistých změn před dvěma roky a nové změny v souvislosti s touto kauzou přichází postupně, i když se firma bude zřejmě proti rozhodnutí soudu odvolávat. Nutno podotknout, že však rozsudek soudu není pro Facebook v zásadě nepříznivý, některé body se přece jen jeho majiteli zdají nespravedlivě posouzené. Například je prý nepravdivé prohlášení, že je Facebook produktem, který je zdarma, a že tomu tak bude stále.
Německo je přitom pro firmu spravující Facebook důležitým prostorem, jeho služeb tu využívá zhruba třicet milionů lidí, což je více než třetina všech obyvatel země ( žije tu cirka 83 milionů lidí). V Německu si na aktivity provozovatelů Facebooku posvítil i Bundeskartellant (úřad zaměřený na antimonopolní politiku), tomu se nelíbí, jak Facebook vyhodnocuje pohyb svých klientů na webovém prostoru.