Je spousta lidí, kteří si založí webovou stránku a myslí si, že nic jiného za účelem přilákání čtenářů, už dělat nemusí. Samozřejmě, že se mýlí.
Vytvoření
Než se vůbec pustíme do samotného psaní článků. Musíme si webovou stránku založit. Ale jak?
Registrace v Googlu – Na Google Search Console si můžete nastavit do vyhledávače Google všechny vaše stránky a průběžně kontrolovat jejich návštěvnost. Console také umí kontrolovat změny na stránce, zjišťovat chyby, kontrolovat mobilní verzi a vypisovat fráze, pod kterými si lidé váš web vyhledávají.
Hosting – Hosting se nachází na serveru, ve kterém vaše stránky budou lidé vyhledávat. Musíte mít nainstalovaný WordPress a server, nejlépe vlastní.
Subdoména / doména – dále budete potřebovat internetovouadresu vašeho webu, pod kterou vás ostatní najdou. V lepším případě jste si ji zakoupili, a tudíž stačí, aby vám ji registrátor domén dal do hostingu. Před zakoupením si ověřte, zda je doména volná, třeba na stránkách volnedomeny.cz. Tzv. Subdoména je vhodná především pro blogy, můžete pro ni použít stejný hosting, jako u obyčejné domény. Její výhoda je snadné měření v systému Google Analytics. Díky čemuž máte přehled, jak váš blog prospívá.
Neplacené zviditelnění
Již máme stránky hotové, teď si ukážeme pár typů, jak je propagovat a přilákat co nejvíce čtenářů.
Zasílání vlastních článků žurnalistům a do novin.
Psaní článků pro magazíny ve vašem oboru.
Pravidelná aktivita na webu.
Navštěvovat akce a trhy, týkající se vašeho oboru.
Zodpovídání dotazů v diskuzi pod vaším článkem.
Placená propagace
PPC reklama
Optimalizace pro vyhledávače – SEO
Linkbuilding
Reklama v televizi, časopisech nebo v rádiu
Billboardy
Reklama formou letáků
Správné heslování webu
Vyhledávače hodnotí všechny stránky dle několika proměnných a tajných algoritmů, které se neustále mění. Proto nikdo neví, jak konkrétně fungují např. Seznam a Google. Pro lepší propagaci se tedy držte těchto kroků.
HTTPS
Je to šifrované Připojení. Některé stránky mají totiž problém s Weby, které mají SSL certifikát.
Off – page
Mějte více webů, na kterých budete odkazovat na sebe navzájem.
Sociální sítě
Pokud si na některé z nich založíte stránky, ze kterých budete na svůj web odkazovat, máte větší pravděpodobnost, že jej někdo bude navštěvovat.